Online marketing

Het brede online marketingspectrum varieert afhankelijk van de zakelijke vereisten. Effectieve onlinemarketingprogramma’s maken gebruik van consumentengegevens en CRM-systemen (customer relationship management). Online marketing verbindt organisaties met gekwalificeerde potentiële klanten en brengt bedrijfsontwikkeling naar een veel hoger niveau dan traditionele marketing. Online marketing combineert de creatieve en technische hulpmiddelen van het internet, waaronder ontwerp, ontwikkeling, verkoop en reclame, terwijl de nadruk ligt op de volgende primaire bedrijfsmodellen: E-commerce Lead-gebaseerde websites Affiliatie marketing Lokaal zoeken Online marketing heeft verschillende voordelen, waaronder: Lage kosten: een groot publiek is bereikbaar met een fractie van de traditionele advertentiebudgetten, waardoor bedrijven aantrekkelijke consumentenadvertenties kunnen maken.

Flexibiliteit en gemak: consumenten kunnen op hun gemak producten en diensten onderzoeken en kopen. Analyse: efficiënte statistische resultaten worden gefaciliteerd zonder extra kosten. Meerdere opties: advertentietools zijn pay-per-click advertising, e-mailmarketing en lokale zoekintegratie (zoals Google Maps). Demografische targeting: consumenten kunnen veel effectiever demografisch worden getarget in een online dan in een offlineproces.